بازگشت مجدد

سلام خدمت همه همشهریان وهموطنان  در جای جای  ایران

ایام کرونایی است وتوصیه اول ما به همه هموطنان  :1- شستشوی مرتب  دستها   2- ضدعفونی کردن دستها پس از هر تماس با سطوح واجسام 3- رعایت فاصله اجتماعی 4 - هنگام خروج از منزل ماسک خود را بزنید.

اگر می خواهید به خودتان ودیگران احترام بگذارید موارد فوق را رعایت کنید.

ماسک زدن در این ایام نشانه شخصیت شماست.

حادثه عجیب در لحظه دفن شارون/تصاویر

در لحظاتی که جنازه آریل شارون، نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی در قبر گذاشته شد، تمام منطقه شروع به لرزش کرد، به طوری که شرکت کنندگان در مراسم تدفین به وحشت افتادند.
شبکه خبر: جنازه آریل شارون، جنایتکاری که از 14 سالگی به گروه "هاگانا" نیروی ویژه کشتار خانواده های فلسطینی برای بیرون راندن آنها ار منازلشان، پیوست و تا پایان عمر دست از ریختن خون ساکنان سرزمین فلسطین برنداشت، دیروز در ویلا و مزرعه شخصی اش در صحرای نگو دفن شد.

در لحظه قراردادن جنازه شارون درون قبر، تمام منطقه با صدای مهیبی شروع به لرزیدن کرد به طوری که مراحل دفن به علت وحشت حاضرین، برای دقایقی متوقف شد.

پایگاه های زلزله نگاری جهان، وقوع زمین لرزه ای به قدرت سه و نیم ریشتر را ثبت کردند و نکته جالب آنکه، مرکز زلزله، منطقه دفن شارون گزارش شده است.



زلزله در دفن شارون


تعمیر قبر شارون بعد از زلزله
 
رسانه های منطقه بلافاصله این خبر را به عنوان حادثه ای عجیب و عبرت آموز گزارش کرده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز وقوع زمین لرزه را در زمان دفن شارون گزارش کردند و جالب آنکه حتی کاربران یهودی ساکن در سرزمین های اشغالی نیز در کامنت ها و پیام هایی که برای این خبر گذاشته اند، نوشته اند که حتی زمین فلسطین نیز حاضر به پذیرفتن جسد این جنایتکار نبود و مقامات، به زور او را دفن کردند.

سلام به همه دوستان آبادی سلام

سی دی برنامه آبادی سلام پخش شده از شبکه اترک مورخه۴/۱۰/۹۲آماده توزیع می باشد

مرکز زمین‌شناسی آمریکا: زلزله‌ای بزرگ در راه است

با سلام به همه بینندگان ومراجعه کنندگان عزیز

اگر به کامنت دوم رویدادهای این وبلاگ دقت کرده باشید. از قول امریکایی ها نوشتیم

زلزله‌ای بزرگ در راه است

مرکز زمین‌شناسی آمریکا: زلزله‌ای بزرگ در راه است
مرکز زمین شناسی آمریکا از احتمال وقوع یک زلزله(جنگ خانمان سوز )  به بزرگی 10 ریشتر در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس خبر داد.

 معنی ومفهوم آن در آن روز هابرای درک کمی ثقیل وسنگین بود .لیکن با حوادث وکری خوانی امریکایی ها مشخص شد برای این منطقه خوابهای دیده شده.

آری جنگ در سوریه وشامات

گفتن وبردن نام جنگ ودرگیری کمی آسان است لیکن مداخله نظامی لفظی کجا وشکل عملی آن کجا

به هر حال تصمیمی است که سالها قبل طبق برنامه خاورمیانه بزرگ گرفته شده وایام پیش رو وآینده موعد اقدام است.

اما این نبرد آرماگدونی پیش رو وضعیت جهان را در آینده دگرگون خواهد کرد.

قطعا نه تنها منطقه بلکه جهان را درگیر آتش وشعله های  آن خواهد کرد .

اوباما همان دجال است که طبل جنگ را در منطقه می کوبد.

انتخابات شوراها

نحوه انتخاب پیش شماره کارت های بانکی

از آنجا که سیستم انتقال وجه سه جانبه هنوز خیلی کاربردی نشده و بعضی از بانک های بزرگ به این سیستم نپیوسته اند خیلی از شماممکن است برای انتقال وجه به حساب سایرین از طریق سیستم خود پرداز لازم باشد بانک مقصد را بشناسید.

برروی تمامی کارت های بانکی یک شماره 16 رقمی  منحصر به فرد ذکر شده که کارت شما را از سایر کارت ها متمایز می کند. از طریق همین شماره و رمز دوم کارتتان است که می توانید خرید اینترنتی کنید، وجه انتقال بدهید و یا خیلی کارهای دیگر.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما 6 رقم اول هر کارتی مثل شناسنامه آن کارت است و از طریق این شماره است که سیستم ها تشخیص می دهند کارت متعلق به کدامیک از بانک های ایرانی است.

از آنجا که سیستم انتقال وجه سه جانبه هنوز خیلی کاربردی نشده و بعضی از بانک های بزرگ به این سیستم نپیوسته اند خیلی از شماممکن است برای انتقال وجه به حساب سایرین از طریق سیستم خود پرداز لازم باشد بانک مقصد را بشناسید.

خوب 6 رقم اول کارت اینجا می تواند راهگشا باشد.

تصویر زیر کد 6 رقمی اغلب بانک های کشور و نام بانک را نشان می دهد:

عکس از بانک نوشت

مرکز زمین‌شناسی آمریکا: زلزله‌ای بزرگ در راه است

مرکز زمین‌شناسی آمریکا: زلزله‌ای بزرگ در راه است
مرکز زمین شناسی آمریکا از احتمال وقوع یک زلزله به بزرگی 10 ریشتر در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روزنامه الوطن آمریکا، مرکز زمین شناسی آمریکا از پیش بینی وقوع زلزله‌ای بسیار بزرگ در منطقه خاورمیانه بین 25 تا 30 آوریل (5 تا 10 اردیبهشت) خبر داد.

بر اساس گزارش این مرکز گسل بزرگی در عمق 20 کیلومتری زمین از جنوب شرق ایران به سمت کشورهای خلیج فارس به حرکت درآمده و گسل دیگری از سمت شرق ایران به سمت کشورهای پاکستان، هند و شرق آسیا خواهد رفت که باعث ایجاد زلزله‌ای به بزرگی 9 تا 10 ریشتر خواهد شد.

بر اساس اعلام این مرکز قدرت اولیه این زلزله 10 ریشتری می‌تواند کل منطقه را به طور کامل تخریب و در عمق زمین دفن کند.

مرکز زمین شناسی آمریکا همچنین نسبت به پس لرزه‌های این زلزله به قدرت 5 ریشتر در جنوب عراق، کویت، قطر، امارات، شرق و مرکز عربستان و شمال شرق عمان هشدار داد که همین پس لرزه‌ها می‌تواند نابودی زیرساخت‌های این کشور‌ها از جمله جاده‌ها، خیابان‌ها، پل‌ها، نیروگاه‌ها، ایستگاه‌های برق، تلفن، فرستنده‌های تلویزیونی، اینترنت، آسمان‌خراش‌ها، برج‌ها و کلیه تاسیسات عمومی این کشور‌ها را نابود کند.

همچنین این مرکز هشدار داده است که این زلزله سبب وقوع یک سونامی خطرناک خواهد ش

گذری ونظری به روستای استاد

با سلام خدمت هموطنان عزیز وهم ولایتی های مهربان در اقصی نقاط ایران وجهان
ضمن تبریک صمیمانه ترین شاد باش ها  به مناسبت آغاز سال جدید  ۱۳۹۲و آرزوی صمیمیت ووحدت روز افزون وهمدلی وسعادت وفرهمندی وتلاش وافر برای اعتلای روستای آباد وآزاد استاد .امید دارم با کوشش وایثار دوستان بتوانیم رروستای آباد وسرشار از نشاط وشادی را برای همه هموطنان ومردم عزیزی که به این خطه وارد می شوند فراهم کنیم آری
روستاي استاد
با توجه به فرارسیدن انتخابات وانتخاب اعضاء جدید شورای اسلامی روستا ان شاءالله و به فضل خدااهالی عزیز افرادی را انتخاب کنند که در درجه اول مومن ومتعهد با شند
مطللع به اوضاع محیطی وپیرامونی وشناخت کافی به روستا ومنطقه داشته باشد .
دارا ی تحصیلات عالی و شناخت به امور اداری وسازمانی شهر وروستا داشته باشند
افراد خلاق ومدیر ومدبر باشند
در انجام امورتمام امور  مربوط به روستا حتما با پیشکسوتان وعالمان ودانش آموختگان دانشگاهی مشورت داشته باشد ۰ 
برنامه های کوتاه مدت وبلند مدت پس از مشورتهای با افراد مثبت اندیش وخیر خواه روستا تهیه وتایید وبه اجرا بگذارند
اگردوست داریم روستایمان آباد شود باید حقوق افراد را رعایت وکدورت های حاصله مرتفع شود باید به دست خودمان روستای خودمان را آباد کنیم ومنتظر دولت وسایرین نباشیم .
ما می توانیم روستای خود را به بهترین منطقه گردشگری استان تبدیل کنیم .این آرزوی است که قابل اجرا ودست یافتنی است فقط وفقط با همت خودمان
ما می توانیم
لذا از همه دوستان وهموطنان وتحصیل کرده های دانشگاهی وخلاق تقاضا دارم وخوشحال می شوم نظرات وپیشنهاد های خود را درقسمت نظرات  وبلاگ ارائه دهند .
 اما روستای استاد رادیگران اینگونه توصیف کرده اند.
 
 
 
 روستاي نمونه گردشگري شهرستان فاروج مي باشد اين روستاي سرسبزدرجنوب شهرستان فاروج واقع شده ودر22 كيلومتري جنوب فاروج مي باشد. ازنظرتقسيمات كشوري اين روستا دردهستان شاه جهان وبخش مركزي شهرستان فاروج واستان خراسان شما لي واقع شده است . وسعت روستاحدود 45 كيلو متر مربع مي باشد روستاي استاددرحوزه رسوبي كپه داغ درشمال شرقي ايران واقع شده است.
آثار باستاني






 
 
 وروستاهاي مجاورآن عبارتنداز: روستاي خسرويه ورشوانلودرجنوب شرقي وروستاي چوكانلودرشمال ودرغرب همجوار باشيروان مي باشد
 كوه شاه جهان با3032 مترارتفاع ازسطح دريادرجنوب روستاواقع شده است .
 از ميان روستارودخانه .عبورمي كند.وخانه هاي روستا دردوطرف اين رودخانه دركنار كوه ساخته شده درداخل روستاباغات گردو وبادام وگيلاس قرار دارد
 آب وهواي روستادرزمستانها سرد ودرتابستان مطبوع وملايم مي باشد ونيزبه دليل جاري شدن رودخانه ووجوددرختان بي شمار جنگلي دليل ديگري برهواي پاك ومطبوع اين روستا مي باشد.خانه هاي روستاعمدتا" آفتابگير مي باشدوطوري ساخته شده اندكه بيشترين استفاده راازاوببرند
 امكانات وتجهيزات اين روستا :راه ارتباطي روستابه فاروج اسفا لت مي باشد وروستاهاي چوكانلو. مايوان. خيراباد. سه گنبد. وسياهدشت به فاصله 22 كيلومتربه فاروج متصل مي باشدوحمل و نقل نيزبه وسيله مسافربري هاي شخصي انجام مي شود.
 حمام . مسجد. مدرسه. نانواي. وآب شرب روستاي . برق وتلفن وامكانات صداسيمانيزدراين روستا داير مي باشد اين روستا داراي دهياري مي باشد
 نزادوساير اها لي به نزاد آريايي نسبت داده مي شودوزبان آنهافارسي مي باشداين روستا داراي قدمت تاريخي بوده وعلت محدودآن نيز وجودحمام تاريخي استاد وهمچنين مسجدتاريخي كه درداخل روستا واقع شده وبرج سنگي ديدباني درورودي روستا مي باشدوسنگ آسياب قديمي متعلق به روستا مي باشدومكان مقدس در بالاسرروستا به گفته كارشناسان ازمعبدهاي قبل ازاسلام مي باشد واستاد ازروستاهاي دره اي كوهستاني مي باشد وچشم اندازي طبيعي روستا بسيارزيبا ودلنشين همراه بادرختان گردو وسرو مي باشد ووجودجاده اسفالت دركنارآن درختان ورودخانه دايمي منظره زيبارانشان مي دهد كساني كه به اين روستاعزيمت مي كنند از7 كيلو متر مانده به روستاي استاد شاهداين مناظرمي باشيم   درانتهاي روستانيزدره اي وجوددارد كه درانتهاي آن چشمه هاي آب وجود دارد.   

شهرستان فاروج يكي از شهرستانها و مناطق تاريخي با تمدن كهن و ديرينه بشمار مي رود،بطوريكه اولين آرايائيها در روستاهاي اين شهرستان (خبوشان-استاد و خسرويه)،سكني گزيده اند.و به روايتي خاستگاه حكومت اشكانيان بوده است،كه قدمت روستاي خبوشان به قبل از قرون وسطي باز ميگردد و مركز حكمراني شهري بوده و در قديم به آن استوا مي گفتند و آثار فرهنگي و باستاني بجا مانده در روستاهاي خسرويه –يام-خبوشان و غيره .... نشان از تاريخ كهن اين ديار را دارد.از نظر تاريخي،تمدن قديمي خبوشان بعنوان يكي از پنج و شش حوزه فرهنگي تمدني خراسان بزرگ هم عرض با حوزه فرهنگي نيشابور و ... درخشيده است.سابقه تاريخي روستاهاي استاد،خسرويه, خبوشان،خواجه ها همه و همه نشان از اين مهم دارد.
 


 

مسافران مسیر مشهدواستانهای شمالی ضرر نخواهند کد اگر به این روستا سفرنمایند

وجود آثار تاريخي روستای استاد:

اگر روستاهاي زيباي شهرستان چون استاد وخسرويه ، خرق ، تبريان ، قوشخانه و... بيشتر معرفي مي شدند ، مسافران ماندگاري بيشتري در اين شهرستان داشتند.

 وجود مسجد جامع روستاي استاد كه به گفته كارشناسان در دوره تيموري بنا شده وبه اعتقاد مردم روستا اين مسجد به دستور گوهرشاد خاتون وهمزمان با مسجد گوهرشاد ساخته شده ، ومكان مقدس ديگري  در بالا سر روستا كه به گفته كارشناسان از معبدهاي قبل از اسلام مي باشد

عطر خوش كاكوتي وگياهان دارويي معطر در كوه هاي روستاهاي استاد ، خسرويه ، خرق و... موسيقي دلنشين باد در بين شاخه هاي در ختان روستا روح وجسم را مي نوازد وآرامش جان را بهمراه مي آورد

 

. رودخانه استاد وخسرويه : از ارتفاعات شاه جهان واز بالا دست خسرويه وهشت مرخ سرچشمه گرفته وپس از گذر از از خيرآباد ، سياهدشت وسه گنبد در فاروج به اترك مي پيوندد.

روستاهاي استاد وخسرويه از روستاهاي هدف گردشگري شهرستان است كه داراي طبيعت زيبا وآثار تاريخي مي باشد. مركز حكومت پارت ها در كتاب احسن التقاسيم ، روستاي استاد  ذكر شده است ودر دوران تيموري مسجدي همزمان با مسجد گوهرشاد در اين روستا ساخته شده وهم اكنون وجود داردودر ورودي روستا بر روي كوه برج قديمي قرار دارد. روستاي خسرويه نيز كه زادگاه آيت الله محمد حسن نجفي است تاريخي بوده ودر آن سنگ قبرهايي با تاريخ 747 هجري قمري وجود دارد كه كه با خطي زيبا نوشته شده وبر روي آن نقوش اسليمي نگاشته شده است .

طبيعت زيباي اين روستا هر بيننده اي را به خود جذب مي كند ، روستاي خسرويه بوسيله رودخانه به دو قسمت تقسيم مي شود وجود درختان گيلاس ، آلبالو ،گردو ، هلو ، سيب ، گلابي و... بر زيبايي هاي اين روستا افزوده و شكوفه هاي گيلاس ،بر رنگارنگي طبيعت زيبا وبكر اين منطقه مي افزايد. در كنار اين همه زيبايي هاي طبيعي اين روستا به دليل زادگاه علم رباني آيت الله نجفي نيز بر خود مي بالد

 روستاي استاد قطب گردشگري شهرستان فاروج:

 اين روستاي سرسبز در جنوب شهرستان ودر 22 كيلومتري فاروج واقع شده است . از نظر تقسيمات كشوري اين روستا در دهستان شاه جهان وبخش مركزي شهرستان مي باشد . وسعت روستا در حدود 45 كيلومتر مربع مي باشد واين روستا در حوزه رسوبي كپه داغ در شمال شرقي ايران واقع شده است وروستاهاي مجاورآن عبارتند از : خسرويه ورشوانلو در جنوب شرقي وروستاهاي چوكانلو  در شمال ودر غرب همجوار با شيروان مي باشد.

كوه شاهجهان با 3032 متر ارتفاع از سطح دريا  در جنوب روستا واقع شده است. از ميان روستا رودخانه عبور مي كند وخانه هاي روستا در دو طرف اين رودخانه در كنار كوه ساخته شده  ودر داخل روستا باغات گردو وبادام وگيلاس قرار دارد.

آب وهواي روستا در زمستان ها سرد ودر تابستان مطبوع وملايم مي باشد ونيز به دليل جاري شدن رودخانه ووجود درختان بي شمار جنگلي دليل ديگري بر هواي پاك ومطبوع اين روستا مي باشد . خانه هاي روستا عمدتا آفتابگير مي باشد وطوري ساخته شده اند كه بيشترين استفاده را ازآن ببرند .

نژاد اهالي به آريايي نسبت داده شده وزبان آنها فارسي است ووجود آثاري چون حمام ، مسجد تاريخي  ،برج سنگي ديده باني وسنگ آسياب نشان از قدمت بالاي اين روستا مي باشد. استاد در يك دره واقع شده است وچشم انداز طبيعي روستا بسيار زيبا ودلنشين است  وصداي آب رودخانه ، درختان ميوه بر زيبايي هاي روستا افزوده است.اين مناظر زيبا از 7 كيلومتر مانده به روستا چشم ها را مي نوازد ودر انتهاي روستا نيز دره اي وجود دارد كه به چشمه هاي آب منتهي مي شود.

يكي از نقاطي كه اقوام آريايي در ابتداي ورودشا به فلات ايران بعنوان سكونتگاه انتخاب كرده اند اين روستا  مي باشد.

آداب ورسوم جشن هاي مهم ملي ومذهبي(نوروز،اعياد و...)

مراسم نوروز باستاني در نزد عموم مردم فاروج چه ازنظر ملي وچه از نظر مذهبي مانند ساير مردم ايران مورد توجه بوده است.نزديك يك ماه به نوروز مانده مردم شهر در هر شرايطي كه باشند درصدد تهيه لباس نو ، لوازم پذيرايي وخصوصا تزئين منزل مي افتند وتا حدود ممكن اثاثيه ي كهنه منزل را تعويض مي كنند . دو هفته به سال تحويل مانده ، يكي از رسوم متداول انداختن سبزناست .براي اين كار مقداري گندم ، عدس يا لوبيا را در ظرفي خيس مي كنند تا جوانه بزند وبعدا در بشقاب رنگين قرار مي دهند تا رشد كند وكاملا سبز شود. اين بشقاب ها جزء تزئينات ميز وسفره ي هفت سين وپذيرائي هر خانه اي مي باشد.

شب چهارشنبه آخر سال را به عنوان شب ((چهارشنبه سوري)) مراسمي بدين شرح برگزار مي كنند:

-فال گوشي: بدينگونه كه سر كوچه يا پشت در خانه اي مي ايستند ونيت مي كنند .اولين سخني كه گوينده رهگذر يا كسي كه در اتاق است به زبان آورد وسيله ي تفال قرار مي دهند وبنا به نيت خود تعبير مي كنند.

-مرغانه: اين چنين است كه عده اي از كودكان وجوانان  پشت در منزل همسايه مي روند وبا ملاقه مسي كه در دست دارند پشت در مي كوبند ومي گويند(( مرغنه مرغنه، مرغنه ، پشت خنه)) مثلا نام پسر صاحب منزل را مي برند كه((  قرآن مخنه)) واين جملات را تكرار مي كنند وقتي صاحب خانه در را باز مي كند. كودكان ونوجوانان كه صورت خود را به نوعيپوشانده اند ملاقه را جلو برده وصاحب منزل مقداري آجيل ويا نقل توي ملاقه مي ريزد وباز در خانه ي بعدي وبه همين ترتيب چند منزل ديگر را مي روند

-آتش بازي: بدين نحو كه از روي شعله هاي آتش كه قبلا هيزم هاي آن را فراهم كرده اند مي پرند ومي گويند: زردي من مال تو ، سرخي تو مال من.

- كوزه شكستن : رسم چنين بوده كه از كوزه هاي كهنه ، كوزه اي را آب كرده واز پشت بام به زمين پرت مي كنند تا بشكند ومعتقد بودند با چنين عملي تمام اثاثيه ي كهنه شان نو خواهد شد.

وبلاخره شب چهارشنبه سوري را با شادي وخوردن آجيل وپلو ماهي مي گذراندند.

براي سفره ي سال تحويل ، ((هفت سين )) تهيه مي كنند وآن عبارت از سيب ، سير ، سمنو، سياهدانه ، سكه ، سنجد وسبزي كه در سيني ويا سفره مخصوصي وكنار قرآن مجيد در مقابل آينه مي چيدند ويك ظرف بلورين آب كه تعداد ي ماهي قرمز در آن مي انداختند در سفره قرار مي دادند واعضاي خانواده در در وقت سال تحويل دورهم مي نشستند . وبه محض اعلام سال نو بوسيله نقاره ويا خاموش وروشن كردن چراغ برق ، همگي سال نو را به يكديگر تبريك مي گفتند. در اين روز كه اول سال نو وعيد نوروز ناميده مي شد از بزرگان شهر وبزرگان خانواده ي خود ديدن مي كردند ومقيد بودند كه به ديدن  كليه اقوام وخويشا ن بروند .وافراد كوچك خانواده  از بزرگان خود عيدي دريافت مي كردند. در بعضي روستاها وحتي سطح شهر بعضي ها مراسم سال تحويل را در مسجد وزيارتگاه نزديك به منزلشان مي گذرانند وبعد به ديدار اقوام مي روند وبرخي بلافاصله بعد از سال تحويل به مسجد رفته ، عبادتي مي كنند وبعد ديد وبازديد ها را شروع مي كنند.

در اعياد مذهبي نيز مراسم جشن برگزار مي كنند لباس هاي نو مي پوشند وتلاش مي شود ، مراسم هاي ازدواج در اين اعياد برگزار شود.

مهمترين تعطيلات ، تعطيلات نوروز است كه وقت مردم بيشتر به شادي ، حضور در طبيعت وديد وبازديد مي گذرد .

روستاي استاد قطب گردشگري شهرستان فاروج:

 اين روستاي سرسبز در جنوب شهرستان ودر 22 كيلومتري فاروج واقع شده است . از نظر تقسيمات كشوري اين روستا در دهستان شاه جهان وبخش مركزي شهرستان مي باشد . وسعت روستا در حدود 45 كيلومتر مربع مي باشد واين روستا در حوزه رسوبي كپه داغ در شمال شرقي ايران واقع شده است وروستاهاي مجاورآن عبارتند از : خسرويه ورشوانلو در جنوب شرقي وروستاهاي چوكانلو  در شمال ودر غرب همجوار با شيروان مي باشد.

كوه شاهجهان با 3032 متر ارتفاع از سطح دريا  در جنوب روستا واقع شده است. از ميان روستا رودخانه عبور مي كند وخانه هاي روستا در دو طرف اين رودخانه در كنار كوه ساخته شده  ودر داخل روستا باغات گردو وبادام وگيلاس قرار دارد.

آب وهواي روستا در زمستان ها سرد ودر تابستان مطبوع وملايم مي باشد ونيز به دليل جاري شدن رودخانه ووجود درختان بي شمار جنگلي دليل ديگري بر هواي پاك ومطبوع اين روستا مي باشد . خانه هاي روستا عمدتا آفتابگير مي باشد وطوري ساخته شده اند كه بيشترين استفاده را ازآن ببرند .

نژاد اهالي به آريايي نسبت داده شده وزبان آنها فارسي است ووجود آثاري چون حمام ، مسجد تاريخي  ،برج سنگي ديده باني وسنگ آسياب نشان از قدمت بالاي اين روستا مي باشد. استاد در يك دره واقع شده است وچشم انداز طبيعي روستا بسيار زيبا ودلنشين است  وصداي آب رودخانه ، درختان ميوه بر زيبايي هاي روستا افزوده است.اين مناظر زيبا از 7 كيلومتر مانده به روستا چشم ها را مي نوازد ودر انتهاي روستا نيز دره اي وجود دارد كه به چشمه هاي آب منتهي مي شود.

يكي از نقاطي كه اقوام آريايي در ابتداي ورودشا به فلات ايران بعنوان سكونتگاه انتخاب كرده اند اين روستا  مي باشد.