دانلود رايگان کتاب الکترونيکی قرآن مجيد

 

 

http://www.parsquran.com/blog/?p=53

طنز این روزهای ایرانیان

از خانه خارج شوی ، کرونا شما را می کشد

از خانه خارج نشوی ، گرما ( قطع مکرر برق ) شما را می کشد

به آب بزنی ، می گن  اب نیست

............

 

توصیه این روزها

ایام کرونا :

1- شستشوی مرتب دستها 2- ضد عفونی دستها پس ازهرتماس 3- رعایت فاصله اجتماعی 4- زدن ماسک 

راه رهایی از وحشت شب اول قبر

عقیق: حضرت امام محمد باقر(ع) فرمود:

كسيكه ركوع خود را تمام كند ـ يعنى ركوع و سجودش را طول دهد ـ  بر او وحشت قبر وارد نشود.

و نيز فرمود:

هر كس در هر روز صد مرتبه بگويد لا اِله َِالا اللّهُ اَلْمَلِكُ الْحَقّ المُبين براى او امانى از قبر و از وحشت قبر است و در دنيا هيچ وقت فقير نمى گردد. و درهاى بهشت بر او باز مى شود.

و هر كس دوازده روز از ماه شعبان را روزه بگيرد. روزى هفتاد هزار مَلَك به زيارت او در قبر آيند تا روز نفخ صور،

و هر كس عيادت كند مريضى را حق تعالى با او ملكى را موكّل فرمايد كه عيادت كند او را در قبرش تا وقتى كه وارد محشر شود.

حضرت رسول(ص) فرمود يا على شاد شو و مژده بده كه شيعيان تو در وقت مردن حسرت و وحشت قبر و اندوه و غم روز قيامت را ندارند.

 

پی نوشت:
منازل الا خره : ص 23
منبع:منتظران ظهور

دبیرستانی‌ها گواهینامه زبان و کامپیوتر می گیرند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان رشته نظری گفت:‌ ارائه گواهینامه مهارت زبان و کامپیوتر به دانش‌آموزان را در دستور کار داریم.

به گزارش تسنیم، علی زرافشان در رابطه با ارائه مدرک زبان و کامپیوتر به دانش‌آموزان دبیرستانی اظهار داشت: بر اساس بند 6 ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه دولت موظف شده هر دانش‌آموز رشته نظری را که فارغ التحصیل می‌شود با یک مهارت متناسب با نیاز بازار کار آشنا کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه هدف این قانون دانش‌آموزان هستند، گفت: دولت مکلف به اجرای این قانون است و تمام دستگاه‌‌ها ملزم به دراختیار گذاشتن امکانات لازم برای تحقق این موضوع هستند. هم‌اکنون برنامه درسی و محتوای آموزشی این برنامه در حال تدوین است تا دانش‌آموزان رشته‌های نظری یک مهارت را فرابگیرند البته سطح ساعات آموزش یک مهارت به آنها در مقایسه با رشته فنی و حرفه‌ای محدودتر است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم تمام جامعه هدف 600 هزار نفری را در سال نخست اجرای برنامه آموزش دهیم بلکه ابتدا به صورت آزمایشی آموزش مهارت به دانش‌آموزان را در برخی استان‌ها اجرا می‌کنیم و پس از آن تعمیم می‌یابد البته برای اجرای این طرح باید مراحل لازم طی شود و مصوبه دولت را اخذ کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زبان و کامپیوتر دو مهارتی هستند که به شکل گسترده در جامعه فراگرفته می‌شوند، گفت: با مرکز ICDL ایران برای آموزش مهارت‌های 7گانه به دانش‌آموزان مطابق استانداردهای کار و دانش مذاکره کرده‌‌ایم. فرد می‌تواند به ازای آموزشی که در این مراکز می‌بیند گواهینامه مهارت دریافت کند همچنین با کانون زبان صحبت کرده‌ایم تا آموخته‌ها در بحث زبان را ارزیابی کرده و آن را برای تبدیل به مهارت بررسی کنیم.

زرافشان گفت:در بحث زبان و کامپیوتر که نسبت به سایر مهارت‌ها فراگیرتر است به دانش‌آموزانی که این مهارت‌ها را فرابگیرند گواهینامه مهارت اعطا می‌شود.

معرفی تفاوت های رزومه و CV

کلمه Resume یک کلمه انگلیسی است و در زبان فارسی به معنای ، چکیده و خلاصه تجربیات هست ، و با CV متفاوت هست .

بانکی دات آی آر: با افزایش سطح علمی پژوهشگران ، محققان و دانشجویان ایرانی ،کشورهای خارجی تمایل به جذب این نیروها پیدا می کنند. در راستای عزیمت دانشجویان و افراد جویای کار به کشورهای خارجی نیاز به ارسال مدارکی است که معرف فرد می باشد. یکی از اهداف گروه دسته بندی و ارائه این مشخصات فردی به صورت (Resume (CV است.

مشخصات درج شده در رزومه به طور کلی شامل : سابقه ی تحصیلی ، محل تحصیل ، سابقه ی کار و مدت کار ، معرفی پروژهای تحقیقاتی توسط فرد ، و معرفی مقالات و کتب چاپ شده توسط فرد می باشد.

تفاوت رزومه و CV در چیست؟

مهمترین تفاوت رزومه و CV در طول (تعداد صفحات) محتوا و هدف آنهاست. رزومه خلاصه ای ۱-۲ صفحه ای از تحصیلات، تجربیات، و مهارتهای شماست. هدف از نوشتن رزومه تهیه متن کوتاهی است که معمولا خواننده آن ۱-۲ دقیقه زمان صرف خواندن آن می کند. بنابراین رزومه باید دقیقا مواردی را شامل شود که مرتبط با زمینه درخواست شما و حاوی اطلاعات مربوط به آن باشد.
CV معمولا ۲ تا چند صفحه را شامل می شود که در آن اطلاعات با جزییات بیشتری بیان شده اند. CV می تواند تمام زمینه های کاری و تحقیقی شما (اعم از زمینه مورد درخواست شما و تمام زمینه های دیگری که دقیقا با زمینه درخواست شما یکسان نیست) را در بر گیرد.

رزومه ( Resume) چیست :

کلمه Resume  یک کلمه انگلیسی است و در زبان فارسی به معنای ، چکیده و خلاصه تجربیات هست ، و با CV متفاوت هست .

روزمه در واقع مختص افراد غیر دانشگاهی هست ، که برای استخدام اقدام می کنند ، همان طور که از معنی این کلمه پیداست ، یعنی اینکه ، شما ان شرکت و کارخانه ای که میخواهید برید کار کنید و یا استخدام شوید ، باید خلاصه تجربیات و کارهایی را که انجام داده اید ، یا به عبارتی ، خلاصه سوابق کارتان را به ان شرکت نشان بدین ، که به این خلاصه کارهای قبلی و تجربیات شما ، میگویند Resume (رزومه) .

این رزومه رو معمولا باید توی 2 تا برگه بنویسید ، مثلا اگه 2 سال جوشکار بودید ، فقط باید بنویسید سابقه 2 سال جوشکاری ، همین و بس ، ولی تو ایران طرف میاد مینویسه سابقه 2 سال جوشکاری ، بعد 3 صفحه هم خاطرات اون 2 سال رو مینویسه ، و فکر میکنه با این کار مدیر شرکت ، الان سریع استخدامش میکنه .

حالا علاوه بر ایم 2 تا برگ ، معمولا اونهایی که سابقه کارشون یه کم پیچیده و زیاد هستش ، یک برگ دیگه زیر همین 2 تا برگ اضافه میکنند ، که بهش میگن  Cover Letter  که رو این برگه مثلا طرف اهدافش و از کارش مینویشه و یک سری توضیحات لازم دیگه .

سی وی  (CV) چیست :

در واقع C  و V هر کدومشون ، حرف اول یک کلمه انگلیسی هستند . V اولین حرف کلمه  Curriculum هست و C  هم ، اولین حرف کلمه Vitae  هستش .

اگه این 2 تا حرف رو بذارید کنار هم ، بهش میگن CV .

حالا معنی این 2 تا کلمه یعنی چه ؟

در واقع کلمه Curriculum ، به معنی برنامه اموزشی و تحصیلی ، یا برای معنی ، خوبتر ، یعنی برنامه ها و یا سوابق اموزشی و تحصیلی و تحقیقاتی که داشتین .

و کلمه Vitea  به معنی سوابق کاری ، یا به عبارتی همون رزومه .

حالا شما این دوتا کلمه رو که بذارین کنار هم ، که بیشتر دیگه به اختصار بهش میگن CV  ، حالا من میگم CV  چیه و مختص چه کسانی هستش ؟

همان طور که گفتم ، اگه معنی هر دو تا کلمه رو بذارید کنار هم ، به صورت زیر معنی میشه .

سی وی ( CV ) ، یعنی :تاریخچه زندگی افراد ، که این تاریخچه ، شامل ، ویژگی ها ، توانمندی ها ، و فعالیت ها و سوابق تحصیلی و مشخصات فردی و ... هر کاری که شما کردین و هر جایزه و افتخار علمی که کسب کردین رو ، شامل میشه .

خوب رسیدیم به اصل مطلب ، که بگم ، CV  ، مختص افراد دانشگاهی و کسانی که میخوان برن تو یک مرکز دانشگاهی ، شروع به تحصیل و یا تحقیق کنند .

در واقع متوجه شدین که CV از رزومه کاملتره و این به درد دانشگاه میخوره که از سیر تا پیاز زندگیتون ، توش هست .

دقت کنید ، که درسته همه چی باید توی سی وی باشه ، و قانون سی وی هم اینه که حتی تا 10 تا صفحه هم میتونید ، سی وی تون رو تنظیم کنید .

قسمت های مختلف یک سی وی ( CV) به شرح زیر هستند :

مشخصات فردی ( Personal Details ) :

در این قسمت شما باید ، نام کاملتون ، جنسیتتون ( یعنی آقا هستین یا خانم ) ، ملیتتون ، تاریخ تولد تون ، شماره پاسپورتتون ، و همچنین اطلاعات تماستون ، مثل آدرس و شماره تلفن و آدر ایمیل یا همون پست الکترونیک ، درواقع این اولین بخش CV هستش و همه سی وی ها با این بخش شروع میشن .

سوابق و توانائی های تحصیلی و علمی ( Education and Qualification ) :

این قسمت از سی وی خیلی مهمه و باید حتما سی وی شما این قسمت رو داشته باشه ، توی این قسمت شما باید همه سوابق تحصیلیتون رو ذکر کنید ، یعنی باید از اول دبیرستان تا زمانی که هستین درش باشه . یعنی باید کامل بنویسید که فلان سال تا فلان سال در چه رشته و مقطعی و در کدوم مرکز یا مدرسه یا دانشگاه بودین و آدرس اون مرکز رو هم بنویسید .

سوابق کاری و شغلی ( Work Experiences ) :

این قسمت هم ، ضروری و مهم هستش ، توی این قسمت شما باید ، هر نوع کاری رو که انجام دادین بنویسید و حتما ذکر کنید که چه نوع کاری بوده و از چه تاریخی تا چه تاریخی بوده و همچنین آدرس و تلفن محل کارتون رو هم ذکر کنید .

مطالب و مقالات و یا کتابهای منتشر شده ( Publications ) :

در این قسمت شما باید ، کتابها و مقالاتی رو که منتشر کردین و همچنین کنفرانس هایی که شرکت کرده اید رو بنویسید ف یادتون نره که هر مقاله یا کتابی که منتشر کرده اید رو  باید نامش و زمان انتشارش و محل انتشارش رو هم ذکر کنید .

این قسمت فقط شامل کسانی میشه که مقاله و یا کتابی چاپ کرده اند ، و اگر کسی مقاله یا کتابی منتشر نکرده و در هیچ کنفرانسی هم شرکت نکرده ، نیازی نیست این قسمت رو در سی وی بنویسه .

مهارت ها ( Other Skils ) :

این قسمت هم زیاد ضروری نیست  ولی اگه کسی ، بجز کارها و سوابق کاری که بالا گفتم ، مهارت یا تخصص خاص دیگه ای داره ، میتونه این قسمت رو به سی ویش اضافه کنه و اون مهارت ها رو این قسمت بنویسه .

موارد و نکاتی که باید زمان نوشتن CV رعایت کنید :

۱- در صفحه اول و سمت راست صفحه یک عکس از خودتون  قرار بدین ( با چسب برق مشکی نچسبونیدش).

۲- خیلی زیاد CV رو طولانی نکنید و همه موارد رو خلاصه شده و واضح بنویسید .

۳- همه نوشته هایی رو که وارد میکنید باید تک تکشون مستند باشه ، پس یادتون نره که موارد غیر مستند و دروغ ننویسید . و موارد رو خیلی بزرگ نکنید بلکه در همون حدی که هست بیان کنید ، مثلا اگه 2 سال استاد دانشگاه بودین ، به  جاش ننویسید ، 2 سال رئیس دانشگاه بودم ، چون بعدا اگه خدا خواست و پذیرفته شدین باید نامه سابقه کار بیارین و وقتی ببینند دروغ نوشتین ، مشکلات زیادی براتون پیش میاد و به ضررتون تموم میشه .

۴- یادتون نره که CV باید حتما به صورت تایپ شده و به زبان انگلیسی باشه .

4 راه سریع مسدود کردن کارت بانکی مسروقه

کارت های بانکی یکی از جذاب ترین اقلام سرقتی برای کیف قاپان و سارقان اینترنتی هستند. اگر رمز مان هم در دسترسشان باشد هم که دیگر موجبات خنده وشادی آنها را فراهم کرده ایم!
 
به گزارش بانکی دات آی آر، پلیس فتا، بانک ها و رسانه ها بار ها و بارها نکات امنیتی لازم جهت مراقبت از کارتهای بانکی و رمز آن را اعلام کرده اند با این وجود روزانه شاهد مراجعه تعداد بیشماری از افراد به مراکز پلیس به منظور اعلام سرقت اطلاعات و کارت های بانکی شان یا بدتر از آن خالی شدن حساب هایشان هستیم.
 
در این گزارش قصد نداریم به شما بگوییم برای پیش گیری از سرقت اطلاعات و کارتتان چه بکنید. بلکه می خواهیم بگوییم اگر خدای نکرده کارتتان و یا شماره و رمز آن به سرقت رفت چه کنید.
 
به طور کلی برای اطلاع رسانی از سرقت کارتتان و بستن کارتتان بدون اینکه حساب شما مسدود شود چهار روش وجود دارد:   
 
1.يک راه مسدود کردن کارت بانک، مراجعه به شعب بانک صادرکننده کارت است. 
 
2. راه دیگرمسدود کردن کارت بانک، مراجعه به سايت اينترنتي بانک صادرکننده کارت است. 
 
3. همچنین برای مسدود کردن کارت بانک می توانید، تماس با ميز امداد بانک صادرکننده کارت(تلفن بانک) است. 

اگرکارت بانکی شما متعلق به بانک ملی است می توانید با شماره ۰۹۶۲۲ تماس بگیرید. 
 
4. در نهایت براي مسدود کردن کارت بانک داشتن رمز دوم کارت الزامي است.

شماره تلفنبانک بانک ها

تلفنبانک ملت 8132

تلفنبانک پارسیان 84841000

تلفنبانک اقتصاد نوین 84292

تلفنبانک پاسارگاد 82891999

تلفنبانک پست بانک  09604

تلفنبانک تجارت 81277

تلفنبانک رفاه (فراد)8525 021
8307 (021)

تلفنبانک سامان 6422

تلفنبانک سپه 64058

تلفنبانک سرمایه 8254

تلفنبانک صادرات 09602

تلفنبانک صنعت و معدن4-22260272

قرض الحسنه مهر ایران 8528 021

کارآفرین 23640 (021)

تلفنبانک کشاورزی 22901500

تلفنبانک ملت 8132

تلفنبانک ملی 2784
09622

تلفنبانک سینا 82487

تلفنبانک مهر 82470

موسسه مالی واعتباری انصار 021-48049

جنایتی دیگر از پیروان یزید / بدن بی سر مدافع حرم به آغوش مادر بازگشت+تصاویر (16+)

"پیکر مطهر شهید اسماعیلی را درحالی یافتیم که سری بر بدن نداشت و این موضوع...
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ابنا ، از زمان آغاز بحران سوریه در سال 1390 (2011 میلادی) مردم و كشور سوریه شاهد ورود گروه‌های مسلح تروریستی از كشورهای مختلف جهان از جمله كشورهای همجوار سوریه به این كشور بوده است.

این گروه‌های تروریستی علاوه بر جنایات فجیع و آدم کشی های فراوان، به بقعه ها و مقدسات اسلامی هم رحم نمی کنند. حمله به حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س)، تخریب و نبش قبر جناب حجر بن عدی، تعرض به مقبره ابوذر غفاری و اویس قرنی و ... از این حملات بوده است. همچنین تروریست های تکفیری در خرداد سال گذشته در حمله‌ای جدی و خطرناک تلاش داشتند تا با یك كامیون بمب‌گذاری شده حرم مطهر حضرت زینب(س) را منفجر كنند اما این كامیون پیش از ورود به ترمینال خودروهای نزدیك به حرم مطهر منفجر شد و این عملیات انتحاری ناكام ‌ماند.

در همین راستا٬ شیعیان کشورهای مختلف برای دفاع از حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما٬ بقاع متبرکه و مناطق شیعه نشین سوریه با تشکیل گردان‎هایی فعالیت خود را آغاز کردند؛ که "کتائب اهل الحق"٬ "فاطمیون"٬ "خدام العقیلة"٬ "ذوالفقار" و "اباالفضل العباس" از جمله آنها است.

گردان فاطمیون که متشکل از شیعیان افغانستان می‎باشد٬ عملکرد قابل توجهی در صیانت از مقدسات اسلامی در سوریه دارد و در آذرماه سال جاری هم مراسم تشییع پیکر 10 تن از شهدای این گردان در شهرهای قم، مشهد، اصفهان و تهران برگزار شد.

اما اخیراً اخبار حکایت از آن دارد که تروریست های تکفیری راه و روش عبیدالله بن زیاد را پیش گرفته و به طرز وحشیانه‎ای سر یک مدافع حرم حضرت زینب(س) به نام «رضا اسماعیلی» که عضو گردان "فاطمیون" بود از بدن جدا کردند و آن را به رسم اسلافشان ـ یزید و عبیدالله ـ در طَبَق قرار دادند.

شهید رضا اسماعیلی

خبرگزاری ابنا برای اطلاع از صحت و سقم این ماجرا٬ با یکی از اعضای گردان فاطمیون به گفتگو پرداخت ولی به دلیل مسایل امنیتی٬ از انتشار نام واقعی وی اجتناب کرده و وی را با نام جهادی "ابو حیدر" معرفی می‎کند.

این عضو گردان فاطمیون اظهار داشت: شهید رضا اسماعیلی یکی از شیعیان افغانستانی مقیم ایران بود که حدوداً 19 سال سن داشت و چهره‎اش حقیقتاً از معصومیت خاصی برخوردار بود.

ابو حیدر با اشاره به اینکه "این شهید در دانشگاه فردوسی مشهد به تحصیل علم می‎پرداخت" خاطرنشان کرد: رضا جوانی برازنده و ورزشکار بود که نایب قهرمانی وزن 55 کیلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوی را نیز در کارنامه داشت.

وی در ادامه گفت: شهید اسماعیلی مدت ها پیش به عنوان مدافع حرم حضرت زینب(س) داوطلب اعزام به سوریه شد و به زمره فاطمیون پیوست و بسیار سریع فنون رزم را آموخت.

این مدافع حرم حضرت زینب(س) درمورد ماجرای شهادت این شهید والا مقام گفت: هفته پیش بود که برای باز پس گیری شهرک شیعه نشین "زمانیه" واقع در غوطه شرقی از چنگال گروه های تکفیری درگیری شدیدی رخ داد و هر روز فقط چند ساعت آتش بس داشتیم. در یکی از این آتش بس ها متوجه عدم حضور یکی از نیروها شدیم که شهید اسماعیلی برای جستجوی او به محل درگیری رفت.

ابو حیدر اضافه کرد: رضا در حین جستجوی نیروی مفقود شده٬ با نیروهای دشمن درگیر و سپس زخمی ‎شد. متأسفانه وی به دلیل شدت مجروحیت توان بازگشت نداشت و اسیر تکفیریون می‎شود.

این عضو گردان فاطمیون درباره سرنوشت جنگ غوطه گفت: صبح یکشنبه گذشته ـ ششم بهمن ماه 1392ـ توانستیم شهرک زمانیه را از دست این قوم ظالم نجات دهیم و سریعاً منطقه را برای پیدا کردن نیروهای مفقود و شهید خود واکاوی کردیم.

این مدافع حرم حضرت زینب(س) با تاکید بر اینکه "9 تن از تروریست ها را به اسارت گرفتیم" گفت: پیکر مطهر رضا اسماعیلی را درحالی یافتیم که سری بر بدن نداشت و این موضوع همگان را به گریه انداخت. تا همین الان که با شما صحبت می کنم نتوانستیم سر بریده شده رضا را پیدا کنیم.

ابو حیدر با بیان اینکه "رضا لیاقت اینگونه شهادت را داشت" تصریح کرد: پس از پایان درگیری وقتی به منطقه زینبیه رسیدم٬ دوستان از انتشار تصویر سر بریده رضا به وسیله تروریست ها خبر دادند. من هنوز هم نتوانسته ام آن عکسها را مشاهده کنم چراکه هرگز تحمل دیدنش را ندارم.


زیردریایی روسیه آمریکا را نگران کرد/عکس

مطبوعات غربی به نقل از یکی از مسئولان سرویس اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا نوشت که زیردریایی جدید سورودوينسك روسیه باعث نگرانی مسئولان آمریکایی شده است زیرا از نیمی از تجهیزات موجود در این زیردریایی بی اطلاع هستند .
العالم: این مسئول اطلاعاتی آمریکایی گفت: اطلاع از جزئیات زیردریایی سورودوينسك غیرممکن است، لذا همه سلاح های ضد زیردریایی نمی توانند با این زیردریایی مقابله کنند.

سایت شبکه المنار لبنان به نقل از این مطبوعات غربی نوشت: با آغاز استفاده از زیردریایی سورودوينسك ، روسیه رتبه اول را در صنعت زیردریایی کسب کرد و در این صنعت از دیگر کشورها، بسیار پیش افتاده است .



نیروی دریایی روسیه روز 30 دسامبر 2013 زیردریایی سورودوينسك را برای استفاده از آن تحویل گرفت .

زیردریایی سورودوينسك 90 خدمه دارد و قادر به حرکت با سرعت 30 گره دریایی ( هر گره دریایی معادل 1852 متر) و فرو رفتن در آب تا عمق 600 متری است .

وجه تمایز زیردریایی سورودوينسك از دیگر زیردریایی ها این است که اژدرها به جای نصب در جلوی زیردریایی ، در وسط آن نصب شده است و یک آنتن بزرگ در جلوی این زیردریایی برای کارآیی بیشتر کارگذاشته شده، و صدای این زیردریایی نیز کم است، و می تواند بی صدا و مخفیانه حرکت کند.

به نوشته روزنامه روسی "كومسومولسكايا پراودا"؛ زیردریایی سورودوينسك یکی از 8 زیردریایی است که دولت این کشور طرح ساخت آن را آماده کرده است .

حادثه عجیب در لحظه دفن شارون/تصاویر

در لحظاتی که جنازه آریل شارون، نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی در قبر گذاشته شد، تمام منطقه شروع به لرزش کرد، به طوری که شرکت کنندگان در مراسم تدفین به وحشت افتادند.
شبکه خبر: جنازه آریل شارون، جنایتکاری که از 14 سالگی به گروه "هاگانا" نیروی ویژه کشتار خانواده های فلسطینی برای بیرون راندن آنها ار منازلشان، پیوست و تا پایان عمر دست از ریختن خون ساکنان سرزمین فلسطین برنداشت، دیروز در ویلا و مزرعه شخصی اش در صحرای نگو دفن شد.

در لحظه قراردادن جنازه شارون درون قبر، تمام منطقه با صدای مهیبی شروع به لرزیدن کرد به طوری که مراحل دفن به علت وحشت حاضرین، برای دقایقی متوقف شد.

پایگاه های زلزله نگاری جهان، وقوع زمین لرزه ای به قدرت سه و نیم ریشتر را ثبت کردند و نکته جالب آنکه، مرکز زلزله، منطقه دفن شارون گزارش شده است.



زلزله در دفن شارون


تعمیر قبر شارون بعد از زلزله
 
رسانه های منطقه بلافاصله این خبر را به عنوان حادثه ای عجیب و عبرت آموز گزارش کرده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز وقوع زمین لرزه را در زمان دفن شارون گزارش کردند و جالب آنکه حتی کاربران یهودی ساکن در سرزمین های اشغالی نیز در کامنت ها و پیام هایی که برای این خبر گذاشته اند، نوشته اند که حتی زمین فلسطین نیز حاضر به پذیرفتن جسد این جنایتکار نبود و مقامات، به زور او را دفن کردند.

لحظه جالب تحویل سال 1393

به گزارش« اهروصال »;به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس اعلام پایگاههای تخصصی، گمان آن می رود که لحظه تحویل سال 1393 هجری خورشیدی در ساعت 20 و 20 دقیقه و 20 ثانیه یعنی 20:20:20 به وقت ایران و ساعت 16:50:20 عصر به وقت ساعت جهانی یا گرینویچ ( UTC /GMT) روز پنج شنبه 29 اسفندماه1392  مطابق با 18 جمادی الاول 1435 و 20 مارس 2014 خواهد بود.

سال 1393 هجری خورشیدی برابر با :سالهای 2014/15 میلادی ، 1435/36 هجری قمری و 3752 زرتشتی می باشد.

پس سال ۹۳برای ایرانیان ۲۰بیست خواهد بود؟!!!!!!!!!!

کعبه در قرن نوزدهم (عکس)

سال 1884 / عکاس: کریستین اسنوک هورگرون
 

اعلام جزئیات تامین مالی مسکن مهر/ قسط وام جدید؛ 530هزارتومان

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: معتقدم وام مسکن باید حداقل 50 درصد از قیمت را پوشش دهد که بر این اساس در تهران و کلانشهرها وام باید بالاتر از 100 میلیون تومان باشد.
یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با تشریح جزئیات پرداخت وام مسکن و تامین مالی پروژه های مسکن مهر گفت: وام مسکن باید حداقل 50 درصد از قیمت تمام شده واحد مسکونی را پوشش دهد که این رقم در تهران و کلانشهرها باید بیش از 100 میلیون تومان باشد.

علی چگینی در گفتگو با مهر در خصوص پرداخت وام مسکن اظهار داشت: بانک مسکن یک سپرده ممتاز دارد و کسانی که  در آن سپرده گذاری کنند می توانند وام بگیرند و یا اوراق سپرده فرابورس را خریداری کنند.

وی افزود: وام 35 میلیون تومان مسکن که برای خرید و ساخت در نظر گرفته شده است در دوره 12 ساله با نرخ 15 درصد و عددی در حدود 530 هزار تومان اقساط ماهیانه بازپرداخت می شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در قانون اساسی وظیفه دولت ها و حاکمیت تامین مسکن آحاد مردم است گفت: یکی از شیوه های تامین مسکن پرداخت وام و تسهیلات ساخت و خرید است که معمولا نهادهای پولی کشور آن را طراحی کرده و در اختیار جامعه قرار می دهند.

چگینی افزود: متاسفانه در سال های گذشته وام مسکن بر روی یک عدد ثابت مانده بود اما تغییراتی را درقیمت های بازار مسکن داشتیم. بنابراین وام قبلی اثرگذاری خود را در بازار از دست داده بود.

وی با اشاره به اینکه وام مسکن  نوعی برنامه ریزی بلند مدت و سپرده گذاری است گفت : قرار بود مبلغ وام بیشتر از این رقم باشد تا آثار بیشتری را در حوزه تقاضا داشته باشد و منجر افزایش تولید در بازار مسکن شود اما فعلا در همین حد افزایش یافت.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: وام کنونی هم برای خرید و ساخت ناکافی است و سهم زیادی را از قیمت مسکن در تهران و کلانشهرها پوشش نمی دهد.

وی افزود: متاسفانه برخی از کارشناسان افزایش وام مسکن را موجب تقویت تقاضا و افزایش قیمت ها می دانند در حالی که این نظر درستی نیست زیرا باید تقاضا را تشویق کرد تا تولید کننده هم وارد بازار شود.

چگینی با بیان اینکه باید با تحریک تقاضا خانه های خالی و مازاد تولید در برخی از شهرها وارد بازار شود گفت: باید کسب و کار رونق بگیرد و عرضه آتی را در بازار مسکن افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: معتقدم وام مسکن باید حداقل 50 درصد از قیمت را پوشش دهد که بر این اساس در تهران و کلانشهرها وام باید بالاتر از 100 میلیون تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما حداقل 50 میلیون تومان برای وام مسکن بود در 7 سال گذشته هم که افزایش وام مسکن نداشتیم شاهد تغییر قیمتی در بازار بودیم بنابراین نمی توان گفت که افزایش وام دلیل افزایش قیمت است.

چگینی تصریح کرد: به هر حال سیاست انبساطی می تواند در قیمت تاثیر جزئی داشته باشد اما مم این است که بازار مسکن فعال شده و فرایند تولید اتفاق بیفتد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره تامین مالی پروژه های مسکن مهر که به تازگی از سوی بانک مرکزی اعلام شده است گفت: تاکنون تا سقف 48 هزار میلیارد تومان مصوبه پروژه های مسکن مهر بوده است و مازاد بر آن قرار شد از طریق سیستم بانکی و منابع داخلی مابقی بانکها به همراه تهاتر یا فروش اموال وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها موضوع مسکن را از طریق موسسات مالی و وام های رهنی حل کرده اند گفت: در سایر کشورها بانکهای رهنی تا 80 و 90 درصد قیمت واحد مسکونی را تسهیلات می دهند و مردم با پس اندازهای آینده می توانند واحد مسکونی را خریداری کنند.

چگینی افزود: اما ما هنوز در این امر مشکل داریم و همواره متقاضیان باید از پس انداز شخصی و گذشت خود مسکن را تهیه کنند اما ما باید با کمک نهادهای پولی و مالی بازار رهنی را در کشور شکل بدهیم.

گزارشی تکان‌ دهنده از یک مرکز سقط جنین

خانم ماما که کمی‌ از عصبانیتش کاسته شده، با مهربانی می‌گوید: نه. اصلا می‌گوید دوست‌پسر ندارد، شناسنامه که دارد. اتفاقا وقتی شوهر نداشته باشد دست ما بازتر است. دوست‌پسر نمی‌تواند شاکی شود چون خودش هم پایش گیر است.

اتفاقات مخفیانه زیادی در جامعه با جدیت در جریان است؛ مسائلی که جامعه نسبت به آن آگاه بوده اما مدارا می‌کند و مسکوت می‌ماند. سقط جنین‌های غیر قانونی از این دست مسائل است، به‌ویژه بارداری‌های نامشروع. سقط‌هایی که این روزها زیر پوست شهر یا شاید همین بیخ گوشمان در حال اتفاق افتادن است و تاسف‌بار اینکه بسیاری از آنها در مراکز غیرقانونی و بدون مجوز صورت می‌گیرد و هزار و یک آسیب و عوارض همراه دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه قانون با این مقدمه، گزارش خبرنگار خود را که در لباس متقاضی سقط غیرقانونی، به یکی از مراکز غیرقانونی سقط جنین مراجعه کرده، منتشر کرده است که این گزارش در پی می‌آید:

سقط تا 90 درصد جواب می‌دهد

جای مخوفی نیست، مثل آن جاهایی که توی فیلم‌ها می‌دیدیم یا توی کتاب‌ها می‌خواندیم. دوره آن جور مکان‌ها به سر آمده. نه تاریک و نمور است، نه خون از دیوار می‌چکد. سفید، شیک و تمیز است و خانم مامای جوان و خوش‌پوشی با روی خندان به استقبالمان می‌آید. آمده‌ایم تا برای سقط بچه فرضی دوست فرضی‌مان که نامشروع هم هست، کمک بگیریم.

دعوتمان می‌کند روی صندلی بنشینیم. نه اینکه ترسناک باشد، نه؛ اما هر چه باشد توی این اتاق خون ریخته شده. روی همان تخت قرمز رو به روی ما که با پرده‌ای سفید از فضای اتاق جدا شده است، جنین‌های زیادی سقط شده‌اند.

خانم ماما دوستانه می‌پرسد چه شده؟ کمی‌ من و من می‌کنم، گویا خودم هم باورم شده. گفتم نمی‌دانم از کجا شروع کنم، دوستمان از دوستش باردار است! می‌خواهد سقط کند. خانواده‌اش هم نباید بفهمد. خودش هم می‌ترسد به مطب بیاید. شما این کار را انجام می‌دهید؟

خیلی ساده و با لحن بی خیالی که نشان از شنیدن مکرر این داستان دارد، می‌گوید: خب بیاید سقط کند.

با شگفتی دوباره می‌پرسم: شما این کار را انجام می‌دهید؟

در حالی که روی صندلی‌اش کمی‌ به عقب می‌رود، می‌گوید: بله. دوستتان باید بیاید. مریض را باید ببینم، سنش و جثه‌اش را ببینم و وضعیتش را بررسی کنم. سونوگرافی‌اش را ندارید؟ برایش سونو بنویسم؟

گفتم خودش سونو گرفته و می‌داند که جنین 9 هفته دارد.

موهای روشنش را زیر شال مرتب می‌کند و با حوصله توضیح می‌دهد: مریض با مریض فرق دارد. برای یک مریض دارو می‌نویسیم، برای یک مرض دیگر ساکشن می‌کنیم. باید مریض را ببینیم و وضعیتش را بررسی کنیم. من خودم قرص گذاشتن را پیشنهاد می‌کنم. اگر خودت هستی که بگو خودم هستم تا راهنمایی کنم چون از این کارها می‌کنند. این قدر از این مریض‌ها داریم که بعد می‌گویند خودمان هستیم و خجالت می‌کشیدیم از اول بگوییم. اگر دوستت است که بگو بیاید برایش دارو می‌گذارم که به احتمال 90 درصد جواب می‌دهد. اگر هم نشد، ساکشن می‌کنم، ولی باید ببینم مشکلی ندارد، مثلا نباید بیماری قلبی داشته باشد.

خانواده‌ها در جریان باشند بهتر است!

برای خانم ماما توضیح دادم که دوستم از این کار خیلی می‌ترسد و اینکه می‌ترسد نتواند در آینده باردار شود.

در جواب می‌گوید: اگر واقعیتش را بخواهید چون این کار خلاف و غیرقانونی است، تا آزمایش و سونو را نبینیم اصلا توضیح نمی‌دهیم. اگر مریضی از راه برسد و بگوید می‌خواهد چنین کاری را انجام بدهد، توضیح نمی‌دهیم. همه‌جور مریضی هم داریم. بازرس هم ممکن است بیاید، نه این مطب بلکه هر مطبی چون کار خلاف و غیر قانونی است، باید ببینیم سونو و آزمایش دارد، ببینیم که واقعا باردار است، اگر دوست‌پسر هم داشته باشد اشکالی ندارد. یکی هم هست که می‌گوید دوست‌پسر هم ندارد و با چندین نفر بوده ولی مریض باید بیاید. مریضی که شوهر دارد با مریضی که شوهر ندارد خیلی تفاوت دارد. مریضی که خانواده‌اش نمی‌دانند با مریضی که خانواده‌اش در جریان هستند خیلی تفاوت دارد. کسی که خانواده‌اش نباید بفهمند می‌گوید سریع کار را در مطب انجام بدهید ولی مریضی که خانواده‌اش در جریان باشند می‌تواند قرص بگذارد ولی ممکن است حالش بد شود. کسی که نباید خانواده‌اش بدانند گزینه خوبی برای قرص گذاشتن نیست.

شوهر نداشته باشد، دست ما بازتر است

سعی کردیم ترغیبش کنیم بیشتر توضیح بدهد. گفتیم مشکل این است که نتوانسته‌ایم قانعش کنیم به مطب بیاید اما خانم ماما برافروخته شد و با صدای بلند گفت: به مریضتان بگویید اگر نمی‌خواهد به مطب بیاید آنقدر صبر کند تا بچه بزرگ شود و به دنیا بیاید. کارش اشتباه بوده، جلوگیری نکرده، باید بیاید زودتر کارش را انجام دهد، نه اینکه بترسد.

پرسیدم باید دوست پسرش رضایت بدهد؟

خانم ماما که کمی‌ از عصبانیتش کاسته شده، با مهربانی می‌گوید: نه. اصلا می‌گوید دوست‌پسر ندارد، شناسنامه که دارد. اتفاقا وقتی شوهر نداشته باشد دست ما بازتر است. دوست‌پسر نمی‌تواند شاکی شود چون خودش هم پایش گیر است. مثلا شما اگر شوهر این خانم باشید ممکن است فردا بگویید خانم شما چرا این کار را برای زن من انجام داده‌اید، ولی وقتی دوست‌پسر باشد خودش هم کارش خلاف بوده و نمی‌تواند مدعی شود. به این خاطر است که ما باید مریض را ببینیم و بدانیم در چه شرایطی است. اگر وزن بالایی دارد قرص خیلی موثر نیست ولی مریضی که لاغر باشد قرص تاثیر بهتری دارد. اگر می‌خواهد خانواده‌اش در جریان قرار نگیرند برایش ساکشن انجام می‌دهیم که نیم‌ساعت طول می‌کشد.

شرایط متفاوت برای سقط جنین

ادامه دادم دوست من هفته نهم بارداری است یعنی از دو ماه هم گذشته است. می‌تواند با ساکشن سقط کند؟

با خیالی آسوده می‌گوید: بله، البته باید ببینم دهانه رحم باز است، بسته است، ممکن است اول لازم باشد از قرص استفاده کند تا دهانه رحم باز شود بعد برایش ساکشن انجام دهیم. ببینید، راه زیاد است، من هم که گفتم این کار را برای دوستتان انجام می‌دهم. مریض باید به مطب بیاید. راستش برای مریضی که بترسد دوست ندارم کاری انجام دهم. از اول کارش اشتباه بوده، از حالا هم هر چه بیشتر بترسد و کار را عقب بیندازد سخت‌تر می‌شود، هزینه بیشتر می‌شود، از نظر شرعی هم گناهش بیشتر می‌شود. این مسئله زیاد اتفاق می‌افتد. در طول روز چهار الی پنج نفر برای این کار به مطب مراجعه می‌کنند ولی یک مریض هم هست که می‌ترسد و به مطب نمی‌آید، مریضی هم هست که وقتی می‌گوییم روی تخت برود همکاری نمی‌کند.

برای خانم ماما توضیح می‌دهم که ترس از عدم بارداری در آینده یا خونریزی شدید دارد. در جواب می‌گوید: اولا که چنین چیزی نیست. مریضی دارم که سه‌بار پشت سر هم به مطب مراجعه کرده و سقط جنین کرده. به فرض که چنین اتفاقی هم بیفتد، چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ به هر حال راهی ندارد و باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کند، ولی قرص و ساکشن که ما انجام می‌دهیم، قطعا بعد از این عمل امکان بارداری مجدد دارند ولی وقتی قرص استفاده کند ممکن است خونریزی داشته باشد. اگر ساکشن کند، خونریزی هم نخواهد داشت ولی اگر قرص بگذارد ممکن است پنج ساعت دیگر بچه سقط شود. در حال حاضر آن قدر داروها و روش‌های جدید آمده و خطر سقط جنین را پایین آورده، جای نگرانی برای بارداری دوباره نیست. به شما قول می‌دهم 6 ماه دیگر هم به مطب ما مراجعه می‌کند. مریض‌هایی که ما داریم 6 ماه به 6 ماه مراجعه می‌کنند!

مراجعه دخترهای 15 ساله!

درباره هزینه سقط جنین که می‌پرسیم، می‌گوید: ساکشن حدود 700 تا 750 و قرص هم حدود 500 تا 550 هزار تومان. شما از قول من به دوستتان بگویید نترسد. باور کنید بدون اغراق می‌گویم، خانمی‌ هست با ظاهر معقول، برایش قرص گذاشتیم، دو ماه بعد دوباره مراجعه کرد و تا همین حالا سه بار به مطب مراجعه کرده و سقط جنین انجام داده، خیلی هم دختر لاغر و ظریفی است، اصلا تصور نمی‌کنید چه طور توانسته تحمل کند. دختر‌های 15-14 ساله برای سقط به مطب مراجعه می‌کنند. دوستتان اگر هم بترسد چاره دیگری ندارد. اگر هم دیر اقدام کند هزینه این کار می‌تواند از 500 هزار تومان به دو یا سه میلیون تومان برسد. در حال حاضر می‌شود با ساکشن بچه را خُرد کرد ولی اگر دیر شود باید زایمان کند، هم هزینه بالا می‌رود و هم خطرش بیشتر است. همین هفته بهتر است بیاید و کار را تمام کند. مریض‌هایی هستند 18-17 ساله، برایشان قرص می‌گذاریم، می‌روند خانه سقط می‌کنند، هیچ کس هم نمی‌فهمد.

در حالی که بلند می‌شویم تا مطب را ترک کنیم، می‌پرسم اگر سقط کند بعد از چه مدت بدنش به حالت عادی برمی‌گردد؟

می‌گوید: در این سن 6 هفته، اما اگر از سه ماه بگذرد بیشتر طول می‌کشد و حتی 6 هفته دیگر احتمال بارداری هم وجود دارد اما قضیه سقط بعد از سه ماه متفاوت است چون بعد از سه ماه، سقط نیست، بیشتر حالت زایمان دارد.

تا در خروجی مطب ما را راهنمایی می‌کند و مدام تاکید می‌کند که دوستمان را سریع‌تر راضی کنیم تا به مطب مراجعه کند ... .»

خرس ایرانی در ارتش لهستان (+عکس)

 
"وُیتک" نام یک خرس قهوه‌ای ایرانی است که در ارتش لهستان به خدمت مشغول شد و در جنگ "مونت کازینو" شرکت کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ویکی پدیا، این خرس در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط پسر بچه‌ای در نزدیکی همدان در ایران پیدا شد و در ازای تنها ۲ قوطی کنسرو گوشت به سربازان لهستانی که در اطراف شهر مستقر شده بودند فروخته شد.

وی مورد توجه سربازان قرار گرفت و پس از مدتی به عنوان سمبل خوش‌یمنی در کلیه واحدهای مستقر در آن حوالی شناخته شد و به همین روی ویتک بطور رسمی به عضویت گروهان ۲۲ پشتیبانی توپخانه ارتش لهستان درآمد. ویتک به همراه ارتش به عراق، سوریه، فلسطین و جنوب ایتالیا رهسپار شد.

"ویتک" در ارتش لهستان



نام ویتک از زبان اسلاوی باستان گرفته شده و به معنای «کسی که جنگ را دوست دارد» یا «جنگجوی خندان» است.

غذای ویتک میوه، عسل، شربت و مارمالاد بود و جایزه اش آبجو بود که نوشیدنی مورد علاقه این حیوان به شمار می‌آمد.

"ویتک" همچنین سیگار کشیدن و خوردن سیگار را هم دوست داشت. از آنجا که ویتک سرباز رسمی ارتش لهستان بود در چادر به همراه سربازان یا در جعبه چوبی مخصوصش می خوابید.

جابجایی ویتک نیز به وسیله کامیون های بارکش انجام می‌گرفت و در جنگ "مونت کازینو" با حمل جعبه‌های مهمات به کمک نظامیان می‌پرداخت و گفته می‌شود که هیچگاه باعث افتادن جعبه ای نشد.

 فرماندهی ارتش به‌دنبال اطلاع از محبوبیت ویتک، تصویر خرسی که حامل یک گلوله توپ جنگی بود را به عنوان نماد گروهان ۲۲ توپخانه ارتش لهستان برگزید.

خرس ویتک در تمرینات نظامی هم شرکت کرده و با نظامیان لهستانی کشتی می‌گرفت



پس از پایان جنگ جهانی دوم، تعدادی از سربازان این واحد و ویتک به اسکاتلند منتقل شده و در روستای هوتون مستقر شدند. خیلی زود ویتک نظر مردم محلی و مطبوعات را به خود جلب کرد.

 پس از ترک خاک اسکاتلند توسط سربازان لهستانی، ویتک در ۱۵ نوامبر ۱۹۴۷ به باغ وحش شهر ادینبرا در اسکاتلند سپرده شد.

ویتک باقی عمر خود را آنجا گذراند جایی که روزنامه نگاران و همرزمانش که گاهی برای او سیگار پرتاب می‌کردند و به ملاقاتش می‌‌آمدند. ویتک در دسامبر ۱۹۶۳ درگذشت در حالیکه ۲۵۰ کیلوگرم وزن و ۱۸۰ سانتیمتر قد داشت.


"خرس "ویتک" در حال حمل گلوله توپ" به عنوان نشانه گروهان ۲۲ پشتیبان توپخانه ارتش لهستان انتخاب شد



توجه مطبوعات به ویتک بر محبوبیت این خرس افزود و این حیوان چندین بار مهمان بی‌بی‌سی شد.

از میان نشان‌های گرامیداشت این حیوان، می‌توان به لوح نشان او در موزه سلطنتی جنگ و موزه جنگ کاناداییان در اتاوا اشاره نمود.

گفته می‌شود که "پرنس چارلز" ولیعهد انگلیس در هنگام بازدید از موزه سلطتنی به همراه دو پسرش، از راهنما خواسته‌ بود که داستان ویتک را بازگو نکند چرا که هر سه آنها او را می‌شناسند.

ناله‎های غم‌انگیز کودک سوری پیش از اعدام

تلویزیون سوریه به تازگی گزارشی تکان دهنده درباره جنایات گروههای تروریستی وابسته به القاعده در منطقه کارگری عدرا در حومه دمشق منتشر کرده که بسیار دردناک و غم انگیز است.



به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون رسمی سوریه به تازگی تصاویری از جنایات گروههای تروریستی در منطقه کارگری عدرا (حومه دمشق) منتشر کرده که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

در این گزارش تصاویری منتشر شده که از جنایات تروریستها علیه مردم بیگناه این منطقه کارگری در حومه دمشق پرده بر می دارد. در یکی از بخشهای این تصاویر کودکی خردسال دیده می شود که پیش از سربریده شدن توسط تروریستها، ناله های دردناکی می کند.

وی خطاب به تروریستها با لهجه محلی سوری می گوید: می خواهم همه چیز را درباره شما به خدا بگویم!

تلویزیون سوریه اعلام کرده که این کودک پیش از سربریده شدن توسط گروههای ترویستی شاهد کشته شدن اعضای خانواده خود توسط تروریستها بوده و در وضعیت بسیار بدی به سر می برده است.

گروه تروریستی داعش وابسته به القاعده دو هفته پیش به منطقه کارگری عدرا یورش برده بودند و مردم و اهالی منطقه را در ملا عام به شنیع ترین صورت ممکن اعدام کرده و سر بریدند.

زمان پایان مهلت بخشودگی جریمه‌های رانندگی

آخرین مهلت بخشودگی دو برابری جریمه های رانندگی، هفدهم دی اعلام شد.

 به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ سردار سرتیپ مؤمنی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مبلغ جریمه های رانندگی به خزانه دولت واریز می شود، گفت: پلیس راهور پیشنهادی برای بخشودگی جرائم رانندگی به مجلس شورای اسلامی داد که مصوب هم شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه مهلت 6 ماهه ای برای بخشودگی جریمه های دو برابر در نظر گرفته شد و این مهلت در 17 دی به پایان می رسد.

سردار مومنی گفت: چون این بخشودگی در اختیار پلیس و دولت نیست و نیاز به مصوبه مجلس دارد، بنا بر این مهلت کنونی دیگر تمدید نخواهد شد و ممکن است تا چند سال آینده هم این فرصت تکرار نشود.

رئیس پلیس راهور افزود: افرادی که شامل این بخشودگی شده اند باید سریع تر برای پرداخت جریمه ها اقدام کنند.

سردار مومنی گفت: پس از انقضای مهلت بخشودگی، جریمه ها به همان روال قبل یعنی دو برابری بر می گردد.

یک عقرب ناجی زائران حسینی (ع) شد؟

یک سایت خبری مدعی شد که یک عقرب، جان زائران حسینی (ع) در مسیر کربلا را نجات داده است.

به گزارش شبستان، خبرگزاری المدینه‌نیوز نوشت: «زائران ایرانی که امسال در مسیر عشق حسینی حرکت می‌کردند، گزارش دادند یک زن که به نظر می‌رسید خسته است، برای استراحت وارد یکی از خیمه‌ها شد و در خوابی عمیق و طولانی فرو رفت.

طولانی شدن خواب این زن باعث شد تا دیگران را متوجه خودش کند، به همین دلیل به سمت زن آمدند و او را صدا زدند اما جوابی نداد و اینگونه متوجه شدند که وی مرده است و در کنارش عقربی را پیدا کردند که آن نیز مرده است و متوجه شدند که این زن توسط نیش عقرب کشته شده است.

زنان وقتی تلاش می‌کردند که جسد وی را به خیمه کناری ببرند، احساس کردند که جسم عجیبی در وسط بدن زن است. وقتی لباس وی را کنار زدند، کمربندی انفجاری را دیدند که به دور کمرش بسته شده بود.

پس از کشف کمربند انفجاری، نیروهای امنیتی خود را به محل رساندند و به راحتی و بدون هیچ تلفاتی آن را خنثی کردند.»

زلزله‌ای بزرگ در راه است

با سلام به همه بینندگان ومراجعه کنندگان عزیز

اگر به اخبار و رویدادهای این وبلاگ دقت کرده باشید. از قول امریکایی ها نوشتیم

زلزله‌ای بزرگ در راه است

مرکز زمین‌شناسی آمریکا: زلزله‌ای بزرگ در راه است
مرکز زمین شناسی آمریکا از احتمال وقوع یک زلزله به بزرگی 10 ریشتر در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس خبر داد.

 معنی ومفهوم آن در آن روز هابرای درک کمی ثقیل وسنگین بود .لیکن با حوادث وکری خوانی امریکایی ها مشخص شد برای این منطقه خوابهای دیده شده.

آری جنگ در سوریه وشامات

گفتن وبردن نام جنگ ودرگیری کمی آسان است لیکن مداخله نظامی لفظی کجا وشکل عملی آن کجا

به هر حال تصمیمی است که سالها قبل طبق برنامه خاورمیانه بزرگ گرفته شده وایام پیش رو وآینده موعد اقدام است.

اما این نبرد آرماگدونی پیش رو وضعیت جهان را در آینده دگرگون خواهد کرد.

قطعا نه تنها منطقه بلکه جهان را درگیر آتش وشعله های  آن خواهد کرد .

اوباما همان دجال است که طبل جنگ را در منطقه می کوبد.


یوزر وژسوردنود32

۳۰/۰۳/۱۳۹۲

پنجشنبه   1392/03/30
user & key

Username : TRIAL-0090102529
Password : x8ah57r8nk

Username : TRIAL-0090102537
Password : :3sj3t9n925
Username : TRIAL-0090102541
Password : rp8a6e46kv
Username : TRIAL-0090102544
Password : rf6dmncx5f
Username :TRIAL-0090102546
Password : jbr6t7×6rt
Username :TRIAL-0090102557
Password : extmd87unj
Username: TRIAL-0090102565
Password: uxbcs8amn4
Username: TRIAL-0090102568
Password: 86v746b9tm
Username: TRIAL-0090102570
Password: jsex45dj4c
Username: TRIAL-0090102592
Password: x3ncsj4pr3
Username: TRIAL-0090102598
Password: j63sxfdvu2

فتح خرمشهر .موقعیت کاندیداهای ریاست جمهوری در آن سال

الزام شركت های بیمه به اعمال پنج درصد تخفیف درحق بیمه شخص ثالث

 

وجوه واریزی در اختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا در امور منجر به كاهش تصادفات هزینه گردد.همچنین شركتهای بیمه‌ای مكلف به اعمال پنج‌درصد(۵%) تخفیف در حق بیمه شخص ثالث مصوب ۱۳۹۲ می‌ باشند كه بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شركت های بیمه را مكلف به اعمال پنج درصد تخفیف در حق بیمه شخص ثالث مصوب ۱۳۹۲ كردند.
 
به گزارش پول‌نیوز، نمایندگان در ادامه جلسه علنی عصر (شنبه) مجلس شورای اسلامی در بند ۶۰ هزینه ای این لایحه ، شركتهای بیمه‌ای را مكلف كردند مبلغ دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی كه براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یك از شركتها تعیین و به ‌تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره(۵) این قانون واریز كنند.
 
وجوه واریزی در اختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا در امور منجر به كاهش تصادفات هزینه گردد.همچنین شركتهای بیمه‌ای مكلف به اعمال پنج‌درصد(۵%) تخفیف در حق بیمه شخص ثالث مصوب ۱۳۹۲ می‌ باشند كه بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بند ۵۸ بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۲ كل كشور را تصویب كردند كه بر اساس آن هریك از وزارتخانه‌ های نفت و نیرو از طریق شركت تابعه ذی‌ربط مجاز می‌شوند هر دوماه به‌ ترتیب مبلغ یك‌ هزار(۱.۰۰۰) ریال و پانصد(۵۰۰) ریال از هر واحد مسكونی شهری أخذ و نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت ونقص عضو وجبران هزینه‌های پزشكی ناشی ازانفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشتركین گاز و برق از طریق شركتهای بیمه با برگزاری مناقصه اقدام كنند.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی درتبصره بند ۵۸ بخش هزینه ای این لایحه نیز وزارتخانه‌های نفت و نیرو را موظف كردندكه گزارش عملكرد این بند شامل منابع دریافتی، هزینه‌های پرداختی به شركتهای بیمه و خسارتهای پرداختی به مشتركین را هر شش‌ ماه یك‌ بار به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور ارایه کنند.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند ۵۹ بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۲كل كشور؛ كلیه سازمان‌های بیمه ‌گر خدمات درمانی را موظف كردند شصت‌ درصد(۶۰ %) صورتحساب‌های ارسالی از سوی مؤسسات و مراكز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد را قبل از رسیدگی حداكثر ظرف دوهفته به‌عنوان علی‌الحساب و بقیه مطالبات را حداكثر تا سه‌ ماه پس از تحویل اسناد مربوط ، پرداخت كنند. درصورت عدم‌اجرای حكم این بند سازمان‌های بیمه‌گر موظفند ضرر و زیان آن را به نرخ سالانه پانزده‌درصد(۱۵%) جبران کنند.
 
نمایندگان مجلس در بند ۶۱ بخش هزینه ای این لایحه نیز صندوق بازنشستگی كشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مكلف كردند از محل تمام اعتبارات پیش‌بینی شده مندرج در قانون بودجه كل كشور كه پس از طی مراحل در اختیار آنها قرار می‌گیرد به ‌انضمام دیگر منابع داخلی خود و سایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، حقوق جاری سالانه را برای بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران خود تأمین كند.

نحوه انتخاب پیش شماره کارت های بانکی

از آنجا که سیستم انتقال وجه سه جانبه هنوز خیلی کاربردی نشده و بعضی از بانک های بزرگ به این سیستم نپیوسته اند خیلی از شماممکن است برای انتقال وجه به حساب سایرین از طریق سیستم خود پرداز لازم باشد بانک مقصد را بشناسید.

برروی تمامی کارت های بانکی یک شماره 16 رقمی  منحصر به فرد ذکر شده که کارت شما را از سایر کارت ها متمایز می کند. از طریق همین شماره و رمز دوم کارتتان است که می توانید خرید اینترنتی کنید، وجه انتقال بدهید و یا خیلی کارهای دیگر.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما 6 رقم اول هر کارتی مثل شناسنامه آن کارت است و از طریق این شماره است که سیستم ها تشخیص می دهند کارت متعلق به کدامیک از بانک های ایرانی است.

از آنجا که سیستم انتقال وجه سه جانبه هنوز خیلی کاربردی نشده و بعضی از بانک های بزرگ به این سیستم نپیوسته اند خیلی از شماممکن است برای انتقال وجه به حساب سایرین از طریق سیستم خود پرداز لازم باشد بانک مقصد را بشناسید.

خوب 6 رقم اول کارت اینجا می تواند راهگشا باشد.

تصویر زیر کد 6 رقمی اغلب بانک های کشور و نام بانک را نشان می دهد:

عکس از بانک نوشت

واقعی یاغیر واقعی  مردم هوشیار باشند مرکز زمین‌شناسی آمریکا: زلزله‌ای بزرگ در راه است

مرکز زمین‌شناسی آمریکا: زلزله‌ای بزرگ در راه است
بر اساس اعلام این مرکز قدرت اولیه این زلزله 10 ریشتری می‌تواند کل منطقه را به طور کامل تخریب و در عمق زمین دفن کند.
مرکز زمین شناسی آمریکا از احتمال وقوع یک زلزله به بزرگی 10 ریشتر در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روزنامه الوطن آمریکا، مرکز زمین شناسی آمریکا از پیش بینی وقوع زلزله‌ای بسیار بزرگ در منطقه خاورمیانه بین 25 تا 30 آوریل (5 تا 10 اردیبهشت) خبر داد.

بر اساس گزارش این مرکز گسل بزرگی در عمق 20 کیلومتری زمین از جنوب شرق ایران به سمت کشورهای خلیج فارس به حرکت درآمده و گسل دیگری از سمت شرق ایران به سمت کشورهای پاکستان، هند و شرق آسیا خواهد رفت که باعث ایجاد زلزله‌ای به بزرگی 9 تا 10 ریشتر خواهد شد.

بر اساس اعلام این مرکز قدرت اولیه این زلزله 10 ریشتری می‌تواند کل منطقه را به طور کامل تخریب و در عمق زمین دفن کند.

مرکز زمین شناسی آمریکا همچنین نسبت به پس لرزه‌های این زلزله به قدرت 5 ریشتر در جنوب عراق، کویت، قطر، امارات، شرق و مرکز عربستان و شمال شرق عمان هشدار داد که همین پس لرزه‌ها می‌تواند نابودی زیرساخت‌های این کشور‌ها از جمله جاده‌ها، خیابان‌ها، پل‌ها، نیروگاه‌ها، ایستگاه‌های برق، تلفن، فرستنده‌های تلویزیونی، اینترنت، آسمان‌خراش‌ها، برج‌ها و کلیه تاسیسات عمومی این کشور‌ها را نابود کند.

همچنین این مرکز هشدار داده است که این زلزله سبب وقوع یک سونامی خطرناک خواهد ش

اسانس نعناع برای تسکین دردهای پا، دست، کمر و گردن مفید است.

قانون- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اسانس نعناع برای تسکین دردهای پا، دست، کمر و گردن مفید است.

به گزارش عرش نیوز، محمد صالحی سورمقی  اظهار داشت: گیاه نعناع با نام علمی mentha است که در جهان به نام minth شناخته می شود؛ این گیاه دارای بیش از 30 گونه مختلف در جهان است.

وی با بیان اینکه اکثر این گونه ها به صورت شیره خوراکی از زمان باستان مورد استفاده بوده است، افزود: نعناع یکی از پرمصرف ترین گیاهان خوراکی دارویی است و رایحه آن از پرمصرفترین رایحه ها در صنایع خوراکی، غذایی، بهداشتی، ماساژ درمانی و دارویی محسوب می شود. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: دو گونه مهم دارویی ـ خوراکی نعناع به نام های mentha piperita با نام ایرانی نعنا فلفلی و mentha spicata نام ایرانی نعنای قمی مشهور هستند.
صالحی سورمقی بیان داشت: محصولات گیاه نعناع به صورت تازه، خشک، عصاره، عرق گیاهی، چای کیسه ای و تنتور مورد استفاده است. در حال حاضر محصولات گیاهی ایده آلی از نعناع در داروخانه ها ارائه می شود که به نام منتول meinthol و کارمیت مشهور است.

وی اظهار داشت: منتول meinthol به عنوان ضددرد، تسکین و درمان دردهای دست، پا، کمر و گردن، رفع علائم سرماخوردگی،  رفع احتقان بینی در سرماخوردگی، آسم مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض مصرف چای در سنین بالا

قانون- آرتروز روماتیسمی یک بیماری التهابی است که همه سیستم‌های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری موجب درد، عرق کردن، آبریزش بینی و از دست دادن تحرک در مفاصل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با افزایش سن کمبود ویتامین D دور از ذهن نیست و معمولا در میان زنان 50 سال کمبود ویتامین Dبسیار شایع است. کمبود ویتامین D در این دوران باعث ضعیف شدن استخوان‌ها، مشکلات خلقی، درد مفاصل و حتی افزایش احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها می‌شود.

همه زنان 50 ساله و بالاتر باید از نظر کمبود ویتامین D مورد بررسی قرار بگیرند.محققان معتقدند که زنان در این سن باید روزانه هزار تا دو هزار واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف کنند. حتی اگر ویتامین D بدن بسیار پایین باشد ممکن است پزشک حتی تا 50 هزار واحد هم ویتامین D تجویز کند.

نوشیدن چای آرتروز روماتیسمی را در زنان یائسه افزایش می‌دهد.در حالیکه قهوه هیچ تاثیر خاصی در این افراد در خصوص توسعه آرتروز ندارد.

این بیماری موجب درد، سفتی، تورم و فقدان حرکت در ناحیه مفاصل می‌گردد و یک بیماری خود ایمنی است که در آن سلول‌های ایمنی به بافتی که در مفاصل قرار دارد، حمله می‌کنند و در نهایت منجر به التهاب و رشد بیش از حد مفاصل می‌گردند

مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و نیز مکمل‌های غذایی، برای پیشگیری از این بیماری و کاهش اثرات آن راهکار مناسبی هستند ولی نقش مهم ورزش و رژیم را این رابطه نباید نادیده گرفت

مصرف چای، شانس پیشرفت این بیماری را تا 40 درصد و در زنانی که بیش از 4 فنجان در روز می‌نوشند تا 78 درصد افزایش می‌دهد

دشمنان چربی‌های شکم

قانون- خیلی از مردم وعده صبحانه را از قلم می‌انارند ویا فقط به نوشیدن یک فنجان چای اکتفا می کنند که انرژی کمتری دارد و همچنین موجب کم حوصلگی وداشتن حافظه ضعیف می‌شود واز همه مهم‌تر با مشکلات وخطرات جدی روبه رو می‌شوند.

به گزارش شفاف، اولا تا ۴۵درصد بیشتر از دیگران در احتمال چاقی دارند ثانیا احتمال خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی در این دسته از افراد زیاد است وبسیاری ار بیماریهای دیگر که شاید تا سرطان پیش برود و همچنین افرادی که صبحانه را جزو وعده‌های روزانه به حساب نمی‌اورند ۲۱درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند

یک صبحانه سالم و مغذی

یک صبحانه سالم نه تنها ریسک پرخوری در طول روز را کاهش می‌دهد بلکه متابولیسم بدن راتند می‌کند. ذهن و بدن شما را تقویت می‌کند و وزن مناسب را برای شما حفظ می‌کند.

کار‌شناسان تغذیه توصیه می‌کنند که پروتین کم چرب وفیبرمانند غلات مخلوط شده باماست کم چرب یاشیر کم چرب ویا شیر سویا با میوه‌های تازه را در وعده صبحانه خود جای دهید.

خوردن یک صبحانه کامل موجب می‌شود تا روزانه بدن ۱۰۰کالری کمتر مصرف کند ولذادر سال حدود ۵کیلو موجب کاهش وزن شود.

صبحانه دشمن چربیهای شکم

مصرف غلات در صبحانه از انباشتگی چربی در ناحیه شکم جلو گیری می‌کند پس شما می‌توانید بامصرف تکه‌ای نان گندم یا مقداری ذرت مکزیکی یا غلات به بدن خود کمک کنید وبه داشتن عمری طولانی، قلبی سالم و وزنی ایده ال امیدوار باشید.

 

خواص درمانی گیاه زرشک

زرشک

مصرف طبی زرشك به دوره ی مصر باستان می رسد كه فراعنه و ملكه ها، این گیاه را با تخم رازیانه به منظور درمان طاعون مصرف می كردند.

پوست، ریشه و ساقه این گیاه خاصیت درمانی دارد. ریشه و ساقه این گیاه زرد رنگ است و اروپایی ها و آمریكای شمالی برای رنگ آمیزی لباس از آن استفاده می كردند. اما تركیبات موجود در پوست گیاه زرشك، آن را به یك گیاه درمانی تبدیل كرده است.

پوست این گیاه حاوی آلكالوئیدهایی است كه مهم ترین آنها Berberine است. این آلکالوئیدها خواص آنتی بیوتیكی (ضد باکتری و ضد عفونت) دارند و سبب تحریك بخش هایی از سیستم ایمنی بدن می شوند. برای پی بردن به این اثر، قطره ای زرشك را روی زبان خود بگذارید، خواهید دید دهان شما آبكی می شود. به گفته كارشناسان طب گیاهی، آبکی شدن دهان سبب می شود كه بدن بتواند با عفونت مبارزه كند.

انواع عفونت هایی كه زرشك می تواند در درمان آنها مؤثر واقع شود عبارت است از: عفونت گلو، مجاری ادراری، مجاری معده ای- روده ای، ریه ها، عفونت های مخمری و اسهال.

دكتر محمد دریایی، متخصص تغذیه و علوم زیستی گفت:‌ پوست، ریشه و ساقه زرشك در درمان ناراحتی های كلیوی و سنگ های ادراری و برای تحریك فعالیت های معده و كبد استفاده می شود.

وی افزود: از پوست گیاه زرشك برای مشكلات جریان خون استفاده می شود و حتی اثر سمی روی انگل سالك دارد و در درمان یرقان، مالاریا، درمان كیسه صفرا به كار می رود.

این متخصص تغذیه و علوم زیستی در ادامه تصریح کرد: این گیاه منقبض كننده طحال بوده و اثر ضد تهوع دارد، اما استفاده مقدار زیاد آن باعث اسهال و حتی فلج مركز تنفسی می شود.

وی خاطر نشان كرد: مصرف زرشك دو گرم در طول روز و به مدت سه بار توصیه می شود و مصرف بیش از اندازه آن می تواند مشكلات زیادی ایجاد كند.

گیاه زرشک

معرفی گیاه زرشک

زرشك درختچه ای است دارای ساقه ای خاردار كه ارتفاع آن تا 4 متر نیز می رسد. چوب این درخت قهو ه ای ، قرمز و یا زردرنگ می باشد. برگ های آن بیضی شكل با دندانه های اره ای و گل های آن خوشه ای و زردرنگ است.

شاخه های زرشك تیغ زیادی دارد. میوه ی زرشك قرمز رنگ، گوشتی، بیضی شكل و دارای طعمی ترش است.

قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه ، پوست ریشه و ساقه ، برگ، گل و میوه آن است.

شکوفه زرشک

انتهای بهار و ابتدای تابستان، فصل شکوفه دادن بوته زرشک است. غنچه‌های آن زرد رنگ است که در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می‌گیرند.

زرشک بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی می‌باشند. کشور ایران بزرگ ترین تولیدکننده زرشک در دنیا می‌باشد که در این میان استان خراسان جنوبی با در اختیار داشتن نزدیک به 97 درصد از اراضی زیر کشت این محصول، تولید 95 درصد از زرشک دنیا را در اختیار دارد.

تركیبات گیاه زرشک:

در این گیاه آلكالوئیدهای بربرین Berberine ، اكسیاكانتین Oxyaconthine ، بربامین Berbamine وجود دارد. مقدار آلكالوئیدها در پوست ریشه زرشك بیشتر از قسمت های دیگر این گیاه است.

زرشك گونه های مختلفی دارد كه مهم ترین آنها زرشك بی هسته و زرشك با هسته (دارای دو هسته) می باشد.

میوه زرشک

خواص میوه زرشك

زرشك از نظر طب قدیم ایران سرد و خشك است. میوه زرشك خواص زیر را درد:

- قابض است.

- تقویت كننده قلب و كبد است.

- بواسیر خونی را درمان می كند.

- خونریزی را برطرف می كند.

- برای برطرف كردن بیماری های كبدی مفید است.

- زرشك صفرا آور بوده و در درمان سنگ كیسه صفرا بسیار مؤثر است.

- دم كرده زرشك را برای برطرف كردن ناراحتی های دهان غرغره كنید.

خواص ریشه و ساقه زرشک

- صفرا بر و مسهل است.

- كبد را پاك و تقویت می كند.

- اعمال دستگاه گوارش را منظم می كند.

- سوء هاضمه را از بین می برد.

- بی اشتهایی را برطرف می كند.

- برای رفع یبوست مفید است.

- در درمان یرقان و زردی موثر است.

- نقرس و روماتیسم را برطرف می كند.

- خانم هایی كه بین دو عادت ماهیانه خونریزی دارند، باید برای برطرف كردن آن از ریشه و ساقه زرشك استفاده كنند.

- آنهایی كه مبتلا به ورم طحال هستند، می توانند برای معالجه از این گیاه كمك بگیرند.

- واریس را درمان می كند.

- برای معالجه بواسیر نافع است.

- برای برطرف كردن سوزش ادرار مفید است.

- فشار خون را پایین می آورد.

- برای شستشوی چشم می توانید از جوشانده ریشه و ساقه زرشك استفاده كنید.

خواص برگ زرشك

- آب آوردگی بدن را برطرف می كند.

- اسهال های مزمن را درمان می كند.

- برگ زرشك دارای مقدر زیادی ویتامین C می باشد، بنابراین در درمان بیماری اسكوربوت مفید است.

- جویدن برگ زرشك، باعث محكم شدن لثه و دندان می شود.

- در موقع آنژین و گلودرد، دم كرده برگ زرشك را غرغره كنید.

طرز استفاده:

جوشانده زرشك :

مقدار 10 تا 20 گرم پوست ریشه یا ساقه و یا میوه زرشك را در یك لیتر آب ریخته و آن را به جوش آورید. سپس آن را از روی اجاق بردارید و بگذارید برای مدت 10 دقیقه بماند. این جوشانده را صاف كرده و با شكر یا عسل شیرین كنید.

مقدار مصرف روزانه آن سه فنجان، در فاصله بین غذاهاست.

تنتور زرشك :

این تنتور را می توانید از فروشگاه های گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه ها خریداری كنید. مقدار مصرف آن 10 تا 20 قطره، سه بار در روز می باشد.

دم كرده زرشك :

مقدار 40 گرم زرشك را در یك لیتر آب جوش ریخته و بگذارید مدت 10 دقیقه بماند. سپس آن را با شكر یا عسل مخلوط كنید.

مقدار مصرف آن سه فنجان در روز و در فاصله بین غذاهاست.

مضرات :

- مصرف مقدار زیاد زرشك و یا ریشه و ساقه و برگ آن برای زنان حامله مناسب نیست، زیرا رحم را تحریك می كند و ممكن است باعث سقط جنین شود.

- مصرف زیاد این گیاه به مدت طولانی می تواند سبب ناراحتی معده و روده ها شود و جذب ویتامین های گروه B را در بدن مختل كند.

گردآوری مطالب : نیره ولدخانی – کارشناس تغذیه تبیان

منابع:

پایگاه جامع اطلاع رسانی پزشکان ایران

باشگاه خبرنگاران

ایران مانیا

ویکی پدیا

www.naturalherbalism.com

ثبت نام

هنرستان کشاورزی شهید یوسفی۱

در سال تحصیلی ۹۲ -۹۱  درپایه های

اول ودوم وسوم

در رشته های زیر هنرجو می پذیرد.

فنی وحرفه ای : صنایع غذایی

کارودانش فرآورده های لبنی – کنترل وکیفیت مواد غذایی

آدرس :مشهد – بلوار وکیل آباد –خیابان هنرستان  – هنرستان3  

تلفن: 8672070  -۸۶۷۹۹۹۰

فکس:۸۶۹۸۰۴۰

 

   

عنکبوت مارگیر!(تصاویر)